Bidrag till CCY Tanzania

 
Under sommaren har Reach Out a Hand varit mer eller mindre vilande. 
 
Jag ska under hösten försöka starta upp en hemsida, för att senare förhoppningsvis bli en ideell förening!
Detta är lite tungt på egen hand.
Så brinner Du eller Någon du känner för att hjälpa andra och vill engagera sig mer i att ge människor som har det svårt en hjälpande hand?
Hör gärna av dig! ❤️
 
När jag var i Afrika på min första volontärresa så träffade jag bland alla, två svenska tjejer som nu har en egen plats i mitt hjärta.
Linnea Öhman och Jessica Klinte som båda brinner för bergsbyn Matanana, byar med omnejd och människorna där!
De är två starka pelare i organisationen CCY Tanzania.
Linnea har ansvaret för ett pågående skolbygge som förhoppningsvis börjar fyllas med barn i januari 2015!
Jessika har ansvaret för ett nybyggt barnhem som öppnade i oktober 2014 och där det nu bor 17 barn!
Två helt fantastiska människor som har två av de största hjärtan jag har mött!
 
Jag har därför valt att från Reach Out a Hand skänka 1700kr till barnhemmet och 1000kr till skolan!
 
Så alla ni som stöttar Reach Out a Hand, ni har nu hjälpt till att börja inreda en skola i Tanzania och stöttat driften av barnhemmet! 
 
Glöm inte att komma ihåg varandra!
 
Här kan ni läsa två underbara bloggar,
Linnea: http://oegonbadskopp.blogg.se
Jessica: http://jessicaklinte.blogg.se
 
Stor kram ❤️
 
Jag & Linnea 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0