Lyckat besök på stadsmissionen

I min vardag är mat på bordet inget problem. 
Kanske inte för dig, din granne eller din kollega heller.
Dock finns det alltför många människor i vårt gemensamma samhälle som tyvärr inte har chansen att kunna äta sig mätta varje dag.
 
Igår bakade jag & mormor chokladrutor, gjorde en stor smörgåstårta och köpte frukt och saft till de som kommeer till stadsmissionen, många av dem är hemlösa.
Idag tillbringade vi någon timme på Café Stadsmissionen och ett lyckat besök slutade med mättade magar och tacksamma människor!
 
- Varför gör ni detta för oss? Sa någon av de besökande
-Jag har ingenstans att bo, så jag får bo hos en vän lite då och då, sa en annan i sällskapet
 
När man hör ord som dessa, då får man lite ont i magen, men man får också en otrolig känsla av att veta att man har gjort något som betyder oerhört mycket för en annan människa.
Än en gång får jag ett facit i hand på att alla människor inte har det vi faktiskt behöver ha för att leva ett värdigt liv.
Den här gången var jag inte i en by i Afrika, jag var i en stad i Sverige..
 
Tack för att ni finns och gör detta möjligt!
Kram till er! ❤️
 
Smörgåstårta och chokladrutor
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0