Över förväntan

Jag har fått oerhört många fler beställningar på almanackor än vad jag väntat mig! Otroligt roligt!
Tack alla Ni! ❤️

Siamin & Ewouts resa till Dar es Salaam är genomförd och gick över förväntan bra har jag fått besked om, via Ewout.
Han har skrivit ett mail till mig angående resultatet av den kardiologiska undersökningen.

Siamin fick träffa en doktor som hade stor kunskap och genomförde undersökningen.
Resultatet visade att,
Siamins hjärta har en hjärtklaff som läcker, vilket gör att blodflödet inte går i rätt riktning.
Hjärtat kompenserar detta, med stor ansträngning, och vänster hjärtkammare är förstorat på grund av överbelastning. 

Om operation behövs, så är den möjlig men tydligen finns inte resurser för detta i Tanzania.
Så förhoppningen är då att Siamin ska kunna åka till Tyskland för att genomgå sin operation.
På plats där har Ewout vänner i ett läkarteam, bland dem Thomas Koch som även besöker byn Matanana 1-2 gånger per år för att undersöka, medicinera och behandla folket i byn.

Nu ska jag, tillsammans med Ewout och Linnea Grandell planera detta och försöka få ihop det ekonomiskt och praktiskt.
Självklart finns min förhoppning fortfarande att inte en operation behövs, men om det behövs, så ska det genomföras!

Vi vet att många hinder väntar för oss.
Men, "Att Vilja är Att Kunna" 

Kramar Madelene, Reachoutahand ❤️

Bilden är gjord av mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0