Någons verklighet - Allas vår värld


"En resa för livet"
Det man ser är en orättvis värld
Det är hemskt. 
Det är misär.
Det är barns vardag.
Det är Deras liv och Verklighet.
Men Det är allas vår värld.
Allas vår värld.

Under programmet så pendlade mina tankar mellan från att vara glad för det jag har till att vara arg över att inte alla människor har chansen till ett tryggt liv!

Samtidigt satt jag med min iPhone och mailade med Jonas, en av läkarna i Tyskland.
Han med flera som ska försöka hjälpa mig att rädda ett liv.
Siamins liv.
Det har varit mitt mål ända sedan vårt första möte och jag ska göra allt jag kan för att nå målet, i med och motgång!

Det kändes lite lättare när jag tänkte efter och insåg att jag faktiskt försöker göra allt det jag kan i Siamins fall.
Det löser tyvärr inte resterande problem, fattigdom, våld och svält som finns på vår jord.
Och jag önskar självklart,

Att inget barn i världen skulle behöva sniffa lim för att förenkla vardagen.
Att ingen skulle behöva bo och leva på gatan.
Att ingen flicka skulle behöva prostituera sig för att kunna försörja sin familj.
Att ingen skulle behöva giftas bort eller ha sex mot sin fria vilja.
Att omskärelse och Human Trafficking upphörde.
Att våld vore ett minne blott.
Att vård fanns till för alla, vart man än är och vem man än är.
Att ordet svält inte längre fanns.
Att alla människor kunde släcka sin törst.
Att alla människor fick leva med trygghet, kärlek och ännu mer kärlek!

Men min önskan kan inte ändra allt detta!
Så gör det Du kan med det Du har där Du är!
Det räcker långt!

Du kan inte rädda hela världen. 
Du kan inte rädda ett helt land.
Men Du kan Rädda Ett Liv ❤️

Bild från Volontärresor 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0