Barnhemmet i Ba Badeng Thailand

Nu har jag nyss pratat med min mamma som tillsammans med några vänner/kollegor imorse åkte till ett barnhem som jag har haft kontakt med under en period.

Där möttes de av Samson - föreståndaren, "pappa" till alla barnen och han som driver runt detta dagligen. Han bor där tillsammans med 25 barn - 19 flickor och 6 pojkar.
Samson kommer ursprungligen från Burma, som så även de flesta av barnen gör.

På mammas arbetsplats har det sålts armband för 5000 bath (1140 SEK).
Chefen på Medhelp tyckte att mitt intiativ till Reach Out a Hand var så fint och stort, så han valde att stå för taxiresan, 2000 bath (455 SEK) till och från barnhemmet idag.
Sedan har mamma och hennes kollegor skänkt ytterligare 5000 bath!

Så idag kunde det inhandladas mat, förbrukningsvaror och även lite godis med tanke på att julen står runt hörnet, till barnhemmet för 8000 bath (1800 SEK) och 2000 bath fick Samson som han i sin tur tänker använda till elektricitet på barnhemmet.

Jag vill tacka min mamma, hennes vänner och arbetsplats för att ni gjorde detta möjligt! Underbart att ni kunde förändra på plats! 
Tack! ❤️


Mamma & Samson

Här ser ni en del av det som inhandlades.
Ris, lök, tvål, tandkräm, tandborstar, kaffe, lite gott till jul, m.m..



Barnen & Samson hälsar och tackar så hjärtligt!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej!
Har varit i Thailand de senaste jularna med min familj och började fundera förra året på att göra nått likande som du och din mamma gjorde <3 Men sitter här på nätet och försöker hitta någon fakta eller kontakt men hittar bara gamla sidor och artiklar om Björn och barnhemmet utanför Hua Hin:/ Har du möjligtvis tips på vart jag skulle kunna vända mig för att få kontakt, då jag och min famil ska åka ner igen nu till jul (2016/2017) och jag och min dotter pratade om att vi verkligen ville göra något liknande de ni gjorde och samla in pengar under hela detta året. Du får gärna kontakta mig på min mail adress, om du har lust och möjlighet=)
Mvh Ellinor

2016-01-20 @ 22:35:18
Postat av: Anna

hej
jag och min familj har nu left I Thailand under 6 månader och det är dags för oss att ge oss av hemmåt. Liksom din mamma var det väl så har jag jobbat åt medicall och nu skall vi åka hem och vi tänkte lämna barnens leksaker, kläder, cyklar och en vagn och behöver komma I kontakt med barnhemmet. har du någon mail där vi kan kontakta dom på?

2016-12-08 @ 06:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0