Jag strålar av lycka!


Som ni läste i det förra inlägget så har jag haft kontakt med Jonas, en volontärläkare i Tyskland och personer (Sarah, Antke, Simon m.fl) som arbetar inom organisationen Save a child's heart som hjälper barn med hjärtfel.
Min mamma har även tagit hjälp av sin kollega, en kardiolog, Jabbar på sjukhuset i Norge där hon jobbar.

Jag har därmed fått kontakt med så många fina, hjälpsamma människor som har hjälpt mig otroligt mycket på vägen!
Alla har sett bilderna från Siamins röntgenbilder och ultraljud på hennes hjärta, sedan har var och en av dem engagerat sig och gett mig ett utlåtande.

Siamin har patent ductus arteriosus.
Ductus arteriosus är ett blodkärl som förbinder lungpulsådern med halspulsådern under fosterlivet. Denna ska stängas av sig själv vid födseln eller efter några dagar, men denna har inte stängt sig på henne.
Det gör henne påverkad på så sätt att andningen blir tung, hon får mycket hög puls vid minsta ansträngningen och blir ofta trött.
Man kan åtgärda detta genom ett ganska enkelt ingrepp/operation genom att stänga denna PDA.
Det var lite kort om Siamins hjärtfel.


Nu står jag helt plötsligt väldigt långt fram i processen!
Organisationen Save a child's heart vill ta sig ann Siamin och hjälpa henne med ytterligare en undersökning och förmodligen en operation!
Det är ren och skär lycka!

Det kommer att ske i Mwanza som är en av Tanzanias största städer och ligger i norra Tanzania, vid Victoriasjöns södra strand. Staden ligger 1140 meter över havet.
Där har Save a child's heart organisationen ett av sina kontor placerade.

Antke, är pediatrisk (barnsjukvård) kardiolog och har jobbat på Bugando medical center i fyra år. 
Antke är hon som jag har haft den sista kontakten med och det är honom jag kommer att ha kontakt med framöver, angående allt som rör Siamins hjärtfel. Någon kostnad har jag inte fått uppgifter om ännu, men jag hoppas få det nu i veckan.

Så nu är det dags, imorgon ska jag boka en biljett, tillsammans med min mamma och i maj åker vi till Tanzania!
Förhoppningsvis blir det vi och någon i barnhemsfamiljen som tillsammans åker med Siamin till Mwanza!
Det känns ofattbart!
Men det är faktiskt det som är verkligheten just nu!


Jag strålar av lycka!
Jag är så otroligt glad över att jag inte har gett upp när det ibland har känts tungt och näst intill omöjligt!
Allt går!
Med viljan kommer styrkan!

Tack alla som stöttar mig!

Stor kram, Madelene ❤️


Kommentarer
Postat av: Mathias

Jag är så jävla stolt över dig vännen!! Du är helt otrolig <3 Pussss!

Svar: Tusen tack Min fina vän! Vad glad jag blir! Du är fantastisk! ❤️
Madelene Rone

2014-04-02 @ 20:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0