Alla ber för Siamini

Idag är det söndag, kyrkans dag.
I byn Matanana, på gården Moyo kwa Moyo går ALLA till kyrkan idag för att be för Siamini och hennes hjärtoperation! ❤️
Ingen får stanna hemma!
Det är oberskrivligt stort! 

Tidigt imorse ringde Dr. Godwin mig och berättade att operationen blir av på tisdag.
Det är han som ska genomföra operationen med Dr. Antke vid sin sida.
Redan imorgon ska vi vara där kl 8 för inskrivning och provtagningar.
Det kommer bli långa och jobbiga dagar för oss, med främst för Siamini då hon är oerhört rädd för sprutor!
Förra året när hon tog samma prover så minns jag hur hon skrek hjärtskärande!
Ewout har även sagt att detsamma skedde i Dar i januari.

Men tillsammans ska vi fixa detta.
Jag och Amani kommer att turas om att vara på sjukhuset dygnet runt hos Siamini och göra allt vi kan för att hon ska känna sig trygg.
Det är vårt ansvar.

Inatt har jag drömt massor om själva operationen och allt runtom. Jag inser nu att jag är otroligt nervös och lite rädd faktiskt. 
Det handlar om ett liv som jag kan förbättra oerhört, men alla vet också att en operation alltid medför risker.
Så jag antar att mina blandade känslor är fullt normala.

Idag ska Siamini få en sista dag vid poolen innan sjukhuset väntar i en vecka. 
Ikväll ska jag precis som alla våra vänner i Matanana gör idag, be för att allt ska gå vägen, tillsammans med Siamini, Amani & mamma. 
De tror starkt på detta med att tro, så det minsta jag kan göra är att tro med dem, precis i denna stunden.

Tack för att ni följer vår resa, stor kram från Tanzania ❤️

Our skin color doesn't define us ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0